Waarom ben ik in Vredesnaam aan een Voettocht van een dikke 1000 km begonnen???

9 november 2016 - Villar De Mazarife, Spanje

Ten eerste omdat ik de Camino de Santiago al een aantal jaren heel graag wilde gaan lopen. Maar het was ook voor Aly een grote wens om de Camino te gaan lopen. Ze durfde het niet helemaal alleen aan en ik was er toen nog van overtuigd dat het beter was al ik deze tocht alleen zou lopen, omdat het ook een tocht in jezelf is. Inmiddels zie ik dat toch weer anders en als ik ergens Spijt van heb, dan is het wel over deze gemiste Kans omdat het ons als Paar ongetwijfeld ook veel bijzonders had gebracht! En van uitstel is dus helaas Afstel gekomen.

Maar toch niet helemaal! Aly loopt deze tocht op meerdere manieren met me mee! In mijn gedachten, in mijn Hart, ik loop met haar wandelstokken, dus we lopen hand in hand! Een van haar favoriete stenen draag ik de hele tocht al met me mee en zal ik morgen definitief achterlaten bij Cruz de Ferro langs de Camino ( zie foto van de steen en enige uitleg over de symboliek van het achterlaten van stenen bin Cruz de Ferro) En verder kreeg ik van Marijke het lumineuze  idee aangereikt om ook een gedeelte van de As van Aly met mij mee te dragen en ook bij het Cruz de Ferro uit te strooien en achter te laten. Inmiddels is dit plan al lopende wat gewijzigd en heb ik besloten om haar As de volledige tocht met me mee te dragen Nasr Santiago en helemaal aan het einde van de Camino bin Finisterre ( het Einde van de Wereld) samen met onze Thomas die zich op 22 november bij mij voegt en de laatste 120 km met mij meeloopt! Ik kan jullie niet uitleggen hoe bijzonder en Fijn ik dat vind!

Verder loop ik deze monstertocht ook voor mezelf. Om alles wat mij en ons is overkomen het afgelopen jaar eens in alle rust te ervaren zonder gestoord te worden door allerlei verplichtingen en andere ruis op de lijn.  Ook wil Ik mezelf graag bewijzen dat ik in staat ben om 1000 km te lopen en uiteraard loop ik hier ook met allerlei vragen rond! Waarom in vredesnaam? Wie ben ik zonder Aly nu zij er definitief fysiek niet meer is. Mag Ik al weer verder met mijn leven of "mag" dat  nog niet? Mag ik alweer genieten van het leven? Wanneer ben ik weer aan een nieuwe relatie toe? Aly gad daar een hele duidelijke en grootse mening over en daar hebben we ook uitgebreid over gesproken samen. Hoe lang is het goed om alleen te blijven om te bewijzen dat ik dat ook best kan? Wanneer is het moment om Aly's kleren op te gaan ruimen? Dat is echt iets waar ik nu nog niet aan moet denken!! Dat zijn zo een aantal vragen waar ik hopelijk en mogelijk een antwoord op krijg tijdens deze prachtige tocht. En mogelijk ook niet, het is geen voorwaarde of eis en het is allemaal goed. Het voelt ooom zo goed dat ik alles aan de kant heb geschoven en nu hier loop. Ik voel me goed    Hier en het gaat me Goed!!

Adios Amigas & Amigos!

Theo

1. Martin en Ciska:
    Lieve Theo,

We hebben het samen ook wel eens over de Camino gehad.
    Ik zou hem graag willen lopen, als ik "klaar" ben met werken...
    Maar als ik jouw verhalen lees, is t wel pittig!!

Wat mooi dat Thomas t laatste stuk met je mee gaat lopen
    SUPER

Op al jouw vragen, komt vanzelf een antwoord

Heel goed om te lezen, dat t goed met je gaat!
    Ga zo door!!
  2. Margriet Groenenboom:
    9 november 2016
    Goed dat Thomas het laatste stuk met je meeloopt!
    En misschien dat je op al je vragen uiteindelijk een antwoord krijgt,maar of dat tijdens deze reis is , wie weet!
    Wens je veel moed en wijsheid toe en weet zeker dat het goed komt!
  3. Annelies:
    Stil van .........
    De tocht stond ook al op mijn verlanglijst en stijgt nu met stip maar dan moet ik eerst heftig met m'n conditie aan de slag daar is momenteel nog maar weinig van over ( nog 2 Theo nog 2 !!!!)
    En o wat fijn dat Tomas komt super !!!!! XXX
  4. Joke:
    9 november 2016
    lieve Theo wat fantastisch dat Thomas je een eindje vergezeld wat zal dat heerlijk zijnen tis toch nog steeds een enorme onderneming en heel bijzonder wat er allemaal in en om je gebeurt!!
  5. Antonio:
    Querido amigo Teo,
    Todos estos días estás es mi pensamiento y sé lo duras que han sido estas últimas etapas, porque las conozco y las malas condiciones climáticas. Me hubiera gustado acompañarte más días pero no pudo ser. Mucho ánimo campeón!!

Me alegro mucho por la compañía que tendrás es las últimas etapas, espero que disfrutéis buenas vivencias juntos que seguro dejarán una huella imborrable en vuestra memoria.

Un fuerte abrazo y... BUEN CAMINO!!
  6. T.van.Es:
    Hallo Theo
    Wij hopen dat je niet alleen de steen maar ook alle ballast achter kunt laten. Het kan niet anders dat je tot nieuwe/ andere inzichten komt als je veel tijd hebt om na te denken maar ook soms tot het uiterste moet gaan ( afzien) om de gewenste kilometers te wandelen. Wij wensen je een voorspoedige reis. Fam T.van Es.
  7. Marina:
    9 november 2016
    Wat mooi dat je dit hebt gedeeld en dat Aly met je meeloopt en Thomas het laatste stuk meeloopt. Ontroerd op dit moment. Liefs, Marina
  8. Kees Brinkman:
    9 november 2016
    Beste Theo, bedankt voor je verslag. Gelukkig de mens die op weg wil gaan gelukkig de mens die nog te voet mag gaan, gelukkig de mens die nog te voet wil gaan, gelukkig de mens die de weg gaandeweg wil gaan en nooit de moed verliest.
  9. Arthur & Daphne:
    Hey Theo,
    Veel sterkte en geluk in deze etappe.
    We lezen en leven nog steeds mee.
    Kus van mij en Daph!
  10. Johan robbe:
    Mister Theo,
    Wat een mooi relaas, ik heb het wel drie keer gelezen. Ik hoop inderdaad net als wat al eerder werd geschreven, dat je daar iets achter kunt laten, en iets nieuws mee terug kunt nemen om verder op te bouwen. Ik denk dat de antwoorden op de practische vragen die jij jezelf stelt, in de loop van de tijd vanzelf komen, een antwoord forceren heeft geen zin. Hou je haaks, en mooi dat je zoon straks nog een stuk met je meeloopt.
    Groeten Johan
  11. Joop:
    Hi Theo,

Je bent al een heel eind op weg. Op de goede weg zowel fysiek als mentaal.
    Blij voor je.
    Hasta luego
  12. Wim:
    Hoi Theo
    Wat ben ik blij met de laatste zin die je schrijft dat het goed met je gaat en dat het een hele ervaring voor je is en dat er veel loskomt en vele vragen volgen. Theo ik weet zeker dat aly heel de reis bij je is en je steunt, maar O wat is het een mooi cadeau om de laatste 120 km met Thomas te lopen en dan zullen er ook vele mooie momenten en moeilijke momenten zijn maar daar komen jullie sterker uit dat weet ik zeker , en Theo jou kennende sluit je deze trip mooi af met een mooi vooruitzicht in de toekomst ...
    Theo hou je goed en we denken aan je ..

Groetjes Wim en Ans
  13. Jaap O:
    10 november 2016
    1000 kilometer; niet zeuren Groenenboom, het is maar 23,8 km per dag. Een beetje landmeter loopt dat voor de koffie.
    Verder gaat het wel goed met je geloof ik. En fijn dat iedereen hier zo van je houdt. Groeten Jaap O
  14. Annegien:
    lieve Theo
    wat een vragen komen er op je af..Mijn oma zei gewoon: komt tijd, komt raad. Maar ja.
    The answer, my friend, is blowing in the wind zingt mijn grote vriend Bob Dylan die natuurlijk niet geheel ten onrechte toch maar die Nobelprijs heeft gewonnen.
  15. Jan-Wolter:
    10 november 2016
    Theo, wat mooi dat je dit met ons deelt. Je hoeft het niet alleen te doen al voelt dat misschien wel zo. Wij kunnen je geen antwoorden geven. Fijn dat het goed met je gaat. Die laatste loodjes zullen ook wel lukken.
    Lieve groeten, Jan-Wolter,
  16. Anita Kuppens:
    10 november 2016
    Ik ben er stil van Theo ..........
    mijn bejaarden cliënten zeggen dan ..... " komt tijd , komt raad"
  17. Elske:
    11 november 2016
    Mooi hoe je je verhaal eindigt. Niets hoeft inderdaad. Laat het maar komen zoals het komt. Alles is goed. Je voelt het wel.
    Een mooie reis verder, ook met je zoon!
    Lieve groet,
    Elske