En dan op een goede maar regenachtige dag............

21 november 2016 - Santiago de Compostela, Spanje

sta je zomaar toch in Santiago de Compostella. Gisteren een albergue gevonden op 5 kilometer van het Centrum en van dd Kathedraal. Vanmorgen te voet de laatste 5 km afgelegd toen de regen die vandaag echt met bakken uit de lucht kwam, even ophield. Daar aangekomen eerst naar het Pelgrimsbureau om mijn credential met alke stempels te laten controleren en toen dat in orde bevonden werd en men er van overtuigd was dat ik de 920 km echt te voet had afgelegd, werd mijn certificaat opgemaakt en uitgereikt. Ik ben heel blij, trots en dankbaar dat ik deze monstertocht zonder al te grote problemen heb afgelegd! Jullie fantastische morele support heeft hier zeker aan bijgedragen, waarvoor nogmaals mijn hartelijke dank!! Vervolgens naar  de Mis in de kathedraal om 12 uur. Je kunt van die katholieken zeggen wat je wilt, maar ze kunnen wel hele mooie en sfeervolle kerken neerzetten en er ook een mooie dienst van maken! Ik zat me net af te vragen waar mijn emoties bleven, toen er een non zo ontzettend mooi en zuiver begon te zingen en tien kwamen alle emoties van de afgelopen 5 weken eruit en ook die van het afgelopen jaar! Echt ongekend heftig was dat, maar het was prima en er was ook alke tijd en ruimte voor. Verder Jannie deze dienst niet veel anders omschrijven als bijzonder waardevol, iets groots afsluitend, intens, rijk en moo! Omdat we een dikke 3 kwartier te vroeg waren had ik mooi alle tijd  om mijn hele tocht in gedachten nogmaals te maken en dat was ook mooi en goed om te doen, want de hele tocht leek soms een grote lange brij in mijn gedachten en zo kwam er weer wat helderheid in. Na de dienst was het een groot en warm weerzien met alle bekende mede peregrino's die ik de afgelopen 5 weken heb ontmoet.

Morgen haal in Thomas op van het vliegveld en woensdagmorgen beginnen we samen asn de laatste 150 km als  het weer een beetje meezit!? En nu ga ik lekker in mijn slaapzak nog een beetje nagenieten van deze dag, de bekroning op mij  Tocht!

Adios Amigas en Amigos!

Theo Camino

1. Madeleine:
    21 november 2016
    Gefeliciteerd Theo. Top prestatie. En hierbij een hele warme dikke knuffel. Liefs.
  2. Annelies:
    Gefeliciteerd Theo
    Wat een ervaring en prestatie
    Emotioneel groot en veel
    Neem het mee en deel xxx
  3. Anita Kuppens:
    Een hele mooie prestatie Theo ! Lekker verder genieten met Thomas Xxx
  4. Margriet Groenenboom:
    Van Harte!
    Het is je toch maar gelukt!
  5. Hermann:
    22 november 2016
    Hé GROTE VRIEND, geweldig man, gefeliciteerd met deze mooie onderneming. Je hebt het toch maar gedaan en beleefd, een hele rijkdom! Nu nog een paar dagen lopen en dan heb je , hebben jullie, een heel bijzondere prestatie neergezet. En dan ook nog die komende dagen samen met jullie zoon Thomas, mooi man, dat moet echt genieten zijn! Hartelijke groet, Hermann
  6. Johan robbe:
    Van harte Theo.
    Ik ben trots op je
  7. Marisol Schuurbiers:
    Wauw Theo!
    Heel, heel mooi dit bericht van jou.
    Ben er stil van... mooie dagen wensen wij je nog samen met Thomas.
  8. Paul en Melanie:
    22 november 2016
    Well done! De volhouder wint! Geniet van het moment.
  9. Danny Verbeek:
    22 november 2016
    Wat een topprestatie waarvoor ik veel respect heb.
    Nu nog een mooie tijd met je zoon.
    Geniet ervan en tot snel!
  10. Thé en Trudy:
    Lieve Theo,
    Op meerdere levels heb je een eindstreep behaald en je ziet hoe mooi de katharsis is als je zo in de kerk de tranen kunt laten komen wanneer de gezangen klinken.
    waarschijnlijk houden ze in Spanje nog aan de Latijnse taal en het geheim van een taal als deze ,evenals het Sanskriet en andere oertalen is dat de klanken alleen al zo helend zijn dat veel vrij kan komen en opgelost wordt.
    de tocht heb je niet alleen aan Aly opgedragen maar met alle wandelaars voel je die verbondenheid en maak je zo een groot veld van liefde waarin heel veel zielen bevrijd worden!
    dank dat je dit hebt gedaan en geniet die laatste kilometers samen met Thomas en de regen spoelt de rest schoon!
    Een lieve groet
    Thé en Trudy
  11. Jan Sulman:
    22 november 2016
    Bijzonder Theo. Samen ook met Thomas. Zoals ik lees, kan het ook nauwelijks anders dan een heel dierbare ervaring zijn.
  12. Hans:
    Dear Theo
    My heartfelt congratulations on your arrival in Santiago.I am so happy that completing your Camino and attending the pilgrims' Mass was such a positive emotional and spiritual experience for you and that it will sustain and comfort you on your continuing Camino of life. May you be blessed and comforted.
    Enjoy your time with Thomas. What a beautiful way to end your walk. Be proud of your achievement and treasure all your many experiences.
    Kind regards and wishes
    Hans
  13. Martin en Ciska:
    Proficiat!!!!

Heel goed gedaan!!!!
    Nu nog laatste kilometers met Thomas lopen....
    Geniet er nog maar even van!!

Groetjes Martin en Ciska
  14. Gerard:
    22 november 2016
    Geweldig Theo, You did it. And you never walked alone. Iedere stap is vrede. Van harte wens ik je dat deze reis je kompas wordt op alle volgende reizen. De komende 150 km, thuis achter je bureau, wanneer je de post pakt, eten kookt, opnieuw op reis gaat. Jij bent je kompas. Want je kunt gaan zitten en weer staan. Op pad gaan en thuiskomen bij jezelf. Steeds weer. Dank dat ook ik deelgenoot kon zijn van jouw reis. Aloha!
  15. Marina:
    Theo,
    Ben zo blij voor je. Nu nog een mooi vervolg met je zoon. Geniet er van .
  16. Wim:
    22 november 2016
    Hulde Theo dat heb je maar eens fantastisch gedaan ik ben heel trots op je, het zal zeker een mooie ervaring geweest zijn, en nu maar mooi afsluiten met Thomas hopelijk met een beetje mooi weer , Theo en Thomas geniet er beide maar van.
  17. Francien:
    22 november 2016
    Diep diep respect Theo! Andere woorden heb ik hier niet voor, dikke pakkerd
  18. Elly:
    22 november 2016
    Hiep, hiep, hiep en nog eens hiep hoera Theo...! You did it !!
    In gedachten hang ik een vlag voor je uit ! Wat zul je trots en voldaan enz. enz. zijn ! Iets in de reacties hierboven trof me ook zeer.... en ik wens het je ook toe ! En dat is : dat je veel mee kunt nemen en levendig houden in je 'Camino of life'.... niet wetend wanneer je 'er bent', hoe ver nog... hoe lang nog...niet wetend wat voor weer het onderweg wordt, niet wetend of je nog blaren oploopt of misschien wel helemaal niet... Simpelweg gaan, in vertrouwen, in overgave... steeds zekerder wetend dat je overal 'thuis' bent... dikke felicitatieknuffel !
  19. Jan-Wolter:
    22 november 2016
    Chapeau Theo, ik ben trots op je. Mooi dat je dit gedaan hebt. We hebben tenslotte geleerd dat je de dingen moet doen die je graag wilt doen. Stel niet uit tot morgen .....
    Geweldige tijd nog met Thomas en dat die laatste kilometers ook goed mogen gaan en zijn.
  20. Annegien:
    Wat prachtig Theo!
    Fijne tocht met Thomas!
  21. Denise:
    Gefeliciteerd Theo,
    Met bewondering en ontroering heb ik jouw reisverhalen gelezen. Dank voor het delen. Geniet van de komende tijd met je zoon Thomas.
  22. Cees:
    23 november 2016
    Hoi theo, gefeliciteerd man, fantastisch wat een prestatie en wat een ervaring drasg je met je mee nu. Goed dat je dit hebt gedaan ik denk dat het je zal helpen op je verdere levensweg.
  23. Myrene:
    Super !!
    Gefeliciteerd. Geniet nog samen met Thomas.
  24. Joop:
    Muy bien, splendido !!!!
    Een prachtige reis, een prachtige prestatie en een prachtig reisverslag.
    Geniet met Thomas van het laatste deel .
  25. Hetty:
    24 november 2016
    Proficiat Theo ! wat 'n rijke,mooie reis zal het geweest zijn, fijn dat ik mee kon lezen.Geniet nog van wat komen gaat, samen met Thomas!
  26. Jan en Erna:
    24 november 2016
    Hulde! Fijn dat we met je mee mochten lopen.