En dan gaat het opeens snel! Minder dan 150 km voor Santiago..........

15 november 2016 - Triacastela, Spanje

de Compostella. Gisteren weer eens wat overdreven veel gedaan en vandaag wil ik graag in het Benedictijner klooster in Samos overnachten waar volgens sommigen prachtig Gregoriaans gezongen wordt en dat wil ik graag eens meemaken. Ik zit eigenlijk weer te popelen om naar buiten te gaan en weer op Pad, masr omdat hier een goede verbinding is en het al weer even geleden is, kies ik ervoor om eerst even dr blog te updaten. 's Avonds is het altijd wel iets, of moe of geen zin of het is gezellig of er is geen WiFi, dus daarom maar nu. Ik zit nu een kilometer of 7 voor Tricastela en loop sinds zondag weer alleen. Weer even wennen maar het is ook prima zo af en toe. Na het Cruz de Ferro volgde er een hele lange en soms best wel lastige afdaling en dat ging allemaal prima bij James ( hij heeft een plaatje in zijn enkel met 9 schroeven erin!) maar toennwr beneden waren stapte hij wat ongelukkig op een stoeprand en toen was het knak met zijn enkel! Hoeveel pech kun je hebben.  Niets ernstigs, maar iedere stap deed zeer dus hij besloot in goed overleg om in Villa Franca del Bierzo een paar dagen te stoppen en zich goed voor te bereiden op zijn Skype sollicitatie gesprek in Berlijn. Wellicht zal hij me later met de bus nog inhalen. Het voelt heel vreemd en dubbel dat dit mooie avontuur spoedig voorbij zal zijn. Dit leven bevalt me echt zo goed! Ik hou van het buitenleven, het flink doorstappen en af en tie flink afzien, dus wat mij betreft zal dit zeker niet mijn laatste Camino zijn. Niet perse deze weer, want er zijn er genoeg. Ook het dagelijkse ritueel van iedere morgen weer je rugzak inpakken, even goed nadenken, checken, om me heen kijken van ven ik echt niets vergeten en het niet weten waar je ' s avonds zult slapen en ook het iedere dag masr weer verder trekken naar de volgende bestemming. Ik zou echt niet meer voor de geest kunnen halen waar ik de afgelopen weken allemaal geslapen heb, het lijkt wel een grote brei. Ooit ga ik dat nog wel eens doen mbv de kaart en de foto's als geheugenoefening. Gisterenmiddag was ik heel erg moe en had al een keer of 5 gevraagd naar een albergue masr die waren allemaal dicht zei men en de eerstvolgende was 7 km verder en tien vroeg ik bij een boerderij toevallig tegen beter weten in nog 1 keer en ze verhuurden daar ook kamers, dus ja dat kon wel. Ik dacht al enige tijd dat het misschien ook wel eens fijn zou zijn om een keer een kamer voor mezelf te hebben ipv  iedere keer een albergue met slaapzalen en geen enkele privacy, masr dat viel dus vies tegen! Ik was hier de enige gast in een wat naargeestige somber gebouw dat verre van gezellig was en ik miste het gezelschap van andere peregrino's ! Ik kom dagelijks weer mensen tegen due ik 2,3 of 4 weken ook al een of meerdere keren onderweg of in de albergues ben tegengekomen en zo ontstaat er toch een band! Lieve vrienden en vriendinnen, het wordt nu de hoogste tijd om de wandelschoenen weer aan te trekken en op Oad te gaan. Ik heb mezelf een overheerlijk kopje koffie met ...beloofd over 7 km in Tricastela en een goede lunch om een uur of 2 lijkt me ook een goed idee na alke afzien en ploeteren van gisteren en ik vermoed dat er ook niet mee gegeten jan worden in het klooster vanavond. Dus ja..... Regeren is soms een klein beetje vooruit kijken.

Adios!!

Theo Camino

1. Jeannette:
    Dank voor je bericht.
    Soms ontvang ik het niet, of ik kan het niet openen. Deze x dus wel ....
    Wat gaat dat nu snel, Theo! En je rugzak is nu wel iets lichter zie ik ;)
    Wanneer komt Thomas?
  2. Margriet Groenenboom:
    15 november 2016
    Goed om weer iets van je te horen!
    Blijf aub de foto's sturen,dat maakt het allemaal veel echter!
    Sterkte met de laatste etappes alleen, nog een week en dan is Thomas er!
  3. Madeleine:
    15 november 2016
    Wat een prachtige reis. En idd. een mens is er niet om alleen te zijn. Ja, zo nu en dan. Samen reizen lijkt mij ook mooier.
    En fijn dat je lichaam dit zo goed doet. Geniet ervan.
    Doe de groetjes aan Thomas. Veel liefs.
  4. Kees Brinkman:
    15 november 2016
    Ultreia! Ultreia! Ik hoop dat het klooster in Samos je onderdak heeft geboden. Wie zover komt, komt ook in Santiago. Ultreia!
  5. Martin en Ciska:
    Hallo Theo,

Mooi om te horen, dat dit leven je goed bevalt!!
    Plannen maken...om nog een camino te lopen...goed zo!!!
    T is nu aftellen.
    En straks gezelschap van Thomas, ook een mooie ervaring.

Nog veel plezier!
  6. Elly:
    15 november 2016
    Mooi hoor Theo....om zo met je mee te kunnen (be-)leven !
    Trots op je !! Ongelofelijk dat het nog maar zo'n klein stukkie is ineens hè.. (nou ja, betrekkelijk klein dan..) Kan me goed voorstellen dat er iets in je al min of meer verslaafd aan het raken is nu aan dit leventje...maar ja, straks toch weer tijd voor andere dingen joh.. Hoop dat je geniet van het Gregroriaans. Ik zong het op mijn 11e ook ! Kan heel mooi zijn!
    Veel liefs en geniet volop van de laatste etappe ! Groetjes ook aan Thomas.
  7. Catrien Bruil:
    15 november 2016
    Hallo Theo, what a hell of a job!! hier heb ik echt respect voor. ik wens je een goede afloop toe van deze onderneming!
    warme groet
    Catrien Bruil
  8. Wim:
    Hoi Theo.
    Ja ik kan me wel voorstellen dat je nu zoiets heb van o wat een mooie tijd met al die bijzondere ervaringen die je nu opdoet, het klooster zal zeker ook weer een bijzonder iets zijn waar je zeker nog dikwijls op terug zal kijken.
    En ja nog 150 km to go , o wat zal dat mooi zijn om die laatste km met thomas te lopen.
    Theo geniet ervan en bedankt voor je mooie verhalen en foto's en groetjes aan Thomas..
  9. Linda:
    15 november 2016
    Wat gaat het ineens snel Theo! Nog 'maar' 150 km... Leuk om je verhalen te lezen, ik krijg er steeds weer de wandelkriebels van :-)
  10. Annelies:
    15 november 2016
    Top Theo wat een ervaringen weer petje af
    Dat je het kon dacht ik wel maar oh wat een mooie verhalen genieten hoor
    Nu dan maar pauze totdat Thomas komt ???? Liefs uit Duiven
  11. Myrene:
    Geweldig allemaal Theo.Wow.
    Geniet vd laatste kilometers met Thomas.
    x Myrene
  12. Cees:
    15 november 2016
    Hoi theo. Wat een beleving allemaal en wat totaal ander wereldjewaar in terecht bent gekomen. Chapeau voor de doozettingsvermogen en wat een ervaring zul je straks mee naar huis nemen! Succes met laatste etappes
  13. Marina:
    15 november 2016
    Wauw Theo, wat vliegt de tijd! Je geniet er enorm van, wat heerlijk om te lezen. Nog vele volle teugen genieten de komende kilometers.
  14. Caroline:
    15 november 2016
    Hoi Theo.. Wat een knappe prestatie en bijzondere ervaringen. Geniet van de rest je reis...groetjes
  15. Marja:
    15 november 2016
    Theo, het blijft een bijzondere tocht met bijzondere ervaringen. Deze tocht brengt je wel heel veel moois. Misschien wil je voor de laatste 150 kilometer wat meer tijd nemen om de indrukken nog beter op je in te laten werken... en dan ook nog eens met Thomas. Geniet ervan. Veel groetjes!
  16. Joke:
    15 november 2016
    hoi theo, onwijs gaaf dat je er al bijna bent !! Dat wordt strakjes enorm afkijken neem ik aan. lieve groet Joke