Inmiddels al weer diep in Spanje, via Aragon in Navarra aangeland op weg naar Rioja.

20 oktober 2016 - Sangüesa, Spanje

Dan kan je wel een reisblog beginnen, masr dan moetje er af en toe ook iets inschrijven natuurlijk! Na eerst een dag of 3 helemaal alleen te hebben gelopen heb ik inmiddels wat Spaanse, Franse en Zuid-Afrikaanse vrienden en vriendinnen gemaakt en dat is regelmatig heel gezellig en geeft nog steeds de mogelijkheid om toch alleen te lopen als ik dat wil. Ben inmiddels ook redelijk gewend aan het leven in de herbergen en het dagelijkse ritueel. Ik ben ook heel blij met degene die erop aandrong om toch vooral oordopjes mee te nemen en ook met de uitvinder van de oordopjes, want anders had ik waarschijnlijk al een aantal snurkende mede pelgrims vermoord en had ik nu in de gevangenis gezeten! Verder is het zaak om een vaste routine in te bouwen als je aankomt, van je rugzak uitpakken, je slaapplaats in orde maken, douchen, kleren wassen, zorgen dat je precies weet wat waar zit in je rugzak, de volgende morgen op tijd weet op, inpakken en zorgen dat er niets vergeten wordt! De natuur en het weer zijn beide nog steeds prachtig! De tweede dag werd helaas een hele lange dag om dr Pyreneen over te steken en heb tien een dikke 10 uur moeten wandelen voordat ik bij een slaapplaats kwam en was toen echt helemaal gesloopt, echt alkes deed zeer! De route tot nu toe was Gabas, Col du Somport, Canfranc Estation, Jaca (spreek uit Gakka), Arres, Ruesta, Sanguesa en morgen naar Monreal  Daarvandaan is het nog maar 735 km naar Santiago en heb ik inmiddels al weer 175 km gelopen. Gisterenmiddag heb ik me toch masr eens over karen halen om met mijn Spaanse vrienden gezellig mee te gaan lunchen in een klein dorpje dat we na een dikke 100 meter klimmen bereikten. Omdat het warm was leek het ze goed om eerst 2 biertjeste nemen, vervolgens een fles gekoelde rosé wijnboer het overigens heerlijke 3 gangen menu en bij het weggaan leek het ze toch veter om eerst nog een whisky met veel ijs te nemen. Gelukkig gad ik alleen met de ridd wijn mee gedaan maar zelfs toen vond ik de laatste 12 km echt heel erg zwaar! Ik denk niet dat ik dit snel nog eens doe. Dit was het voor nu en zodra er weer WiFi is zal ik wat foto's sturen omdat die "zoveel meer zeggen dan woorden".

Adios amigos!

Theo

1. Annelies:
    21 oktober 2016
    Klinkt pittig en prachtig Theo !!!
  2. Martin en Ciska:
    Hallo Theo,

Af en toe gaan de gedachten naar jou...
    Hoe zou t gaan??
    Daarom leuk om je verhaal te lezen.
    Af en toe pittig maar ook fijn dat je al leuke mensen hebt ontmoet.

Groetjes Martin en Ciska
  3. Myrene:
    Keep going.
  4. Annegien:
    Haha, Theo, gelukkig geen Trappist daar
  5. Margriet Groenenboom:
    21 oktober 2016
    Hebben bewondering voor je!
    En weten zeker dat je het volhoudt!
  6. Thomas:
    21 oktober 2016
    Haha die fout heb je weleens vaker gemaakt, elke keer hoor ik weer hetzelfde, doe ik nooit meer! Leuk verhaaltje, keep it going!!
  7. Jaap O:
    Hallo Theo,
    Jou ervaringen hadden wij met onze Pyreneengroep ook altijd.
    vaak moest er alcoholische drank bijgehaald worden door de organisatie omdat de 2e avond de weekvoorraad al op was. En de oordopjes; er zijn altijd wel apneulijders bij en de combinatie slaapapneu en alcohol geeft een soort van Westrienen reactie. Groeten Jaap
  8. Linda:
    Mooi Theo, ik krijg er helemaal wandelkriebels van :-) xx
  9. Harry vd Nouweland:
    21 oktober 2016
    Hoi Theo, ik ga met je meedoen. Paar Estrella-biertjes en een fles Rioja-wijn. Proost !
  10. Jeannette:
    21 oktober 2016
    Dank voor je verhaal, Theo!
    Sluit me aan bij de bovenstaande reactie van Martin & Ciska.
    Leuk om te lezen, dat het "nog maar 735km" lopen is ;)
    En Thomas' reactie! :) :) Ja-ja, op een gegeven moment in het leven draaien de rollen zich om .....
    Succes! XXX
  11. Joop:
    21 oktober 2016
    Mooi dat het goed gaat. Zonder routine kom je dus nergens, blijkt maar weer.
    Ben benieuwd naar de foto's.
  12. Cees:
    21 oktober 2016
    Goed om wat van je te horen Theo. Succes met het vervolg
  13. Wim:
    Hoi Theo
    Blij om wat van je te horen , zo te lezen heb je het toch goed voor elkaar en geniet je ervan , en ja Theo alcohol en snurkende personen het blijft wennen , Theo ik ben ook benieuwd naar de foto's , hou je goed en denk om jezelf ...
  14. Dick en Joke:
    21 oktober 2016
    Al 175 en nog maar 735 inderdaad mooi om te lezen. Fijn dat je ons op de hoogte houdt en nog veel wandelplezier toegewenst. Zet 'm op Theo.
  15. Hermann:
    Goedemorgen Theo,
    Zit ik hier in mijn comfortabele huisje terwijl jij lekker door stiefelt. Indrukwekkend hoeveel kilometers je al onder de schoenen hebt; geen last van blaren? En kijk maar uit daar in Rioja, volgens mij hebben ze daar ook goede wijn, en niet zo weinig ook!
    Nog maar 735 kilometer, voorbij voor dat je er erg in hebt. Goede moed gewenst, fijn wandelweer, en bemoedigend gezelschap. Tot de volgende keer, Theo. Groet, Hermann
  16. Francien:
    21 oktober 2016
    Ha theo wat een ervaringen al en geweldig dat het weer er aan meewerkt
    Ben ook benieuwd naar je foto's.
    Succes weer en veel plezier met andere meelopers, slapers eters en (drinkers? )
  17. Han:
    Hoi Theo,
    Ondanks de drank klinkt het goed veel plezier met de km die je nog heb te gaan .
    Je schrijfstijl is niet veranderd na al die jaren
    Zoen Han
  18. Han S:
    21 oktober 2016
    Veel gelopen al! Ga zo door!
  19. Janny:
    21 oktober 2016
    ....Herinneringen zijn de wijnkelder voor de geest....! Je bent op het goede pad Theo!
  20. Simone:
    22 oktober 2016
    Ha Knappe Oom!!
    Wat ben jij toch goed bezig Theo ik heb echt bergen bewondering voor je.
    Wat fantastisch en dapper dat je dit doet.
    Ik wordt zo enthousiast van je verhalen dat ik helemaal zin krijg om deze tocht ook
    " even" te gaan wandelen; doe ik zo ff met m'n toeter van 7 maanden....natuurlijk haha ;-). En Ik kon een grote glimlach niet bedwingen toen ik las dat je nog maar 735 kilometertjes hoefde haha that's the spirit!!
    Glas is immers halfvol heej?! Alleen niet meer met wijn dan ;-)
    Zet 'm op en Genietze.
    Veel liefs!
  21. Marina:
    24 oktober 2016
    Ha Theo,
    Klinkt goed en heftig, 10 uur lopen is wel heel erg veel per dag. (wij hebben net in Ierland vijf uur per dag gelopen, vond het wel genoeg om eerlijk te zijn :)).
    Geniet er van! Mooie foto's en leuk je verhaal te lezen.
    Knuffel uit Zevenhuizen
  22. Marja:
    30 oktober 2016
    Pittig, maar ook heel waardevol om dit allemaal mee te maken.