Gisteren tot mijn grote schrik een ............

26 oktober 2016 - Logroño, Spanje

tweetal zaken ontdekt! Ten eerste zat er opeens een flinke blaat ontdekt op mijn linker hiel en ten tweede had ik steeds meer last van bultjes op mijn benen en toe ik mijn slaapzak voor de tweede keer binnenste buiten had gekeerd en flink geschud lag er opeens een akelig grote mug op de vloer die er wat gevaarlijk uitzag en ook nog leefde. Heel even was ik bank dat het een tijgermug was, want dat zou niet best geweest zijn. We houden het in de garen de komende dagen.  Maar die blaar maak ik me ook wat zorgen om want mijn Spaanse vrienden verzekerden me dat als daar een infectie bijkomt het dan meteen einde Camino voor Amigo Theo zou zijn en dat is momenteel echt het laatste wat ik zou willen! Vandaag masr eens beginnen met een halve etappe en bij aankomst goed verzorgen en ontsmetten en s nachts onbedekt laten heb ik begrepen. Nog tips van experts onder jullie? Net mijn amigos Hans en Antonio uitgezwaaid en dat voelt opeens toch ook weer een beetje alleen. Ongelofelijk hoe snel er een sterke band ontstaat in een dikke week! Ik fa zo eerst eens even kijken hoe ik de stad uit kom, ergens een heerlijk kopje café Anericano drinken en dan masr kijken hoe de voeten zich houden. Best wel spannend vind ik! Gisteren nog een mooi kruisje voor Aly langs de Camino gemaakt op een plaats waar veel mensen hun dierbaren herdachten. Ok, dat was ie weer voor nu. Het ging eigenlijk buitengewoon goed de laatste paar dagen! Ik voel me iedere dag sterker worden, het gewicht van de zware rugzak begint te wennen en ik ben zeer dankbaar voor het sterke lichaam dat ik zomaar geb gekregen en ook voor het feit dat ik het al due jaren redelijk heb onderhouden en ook voor get feit dat we de afgelopen jaren al zoveel kilometers hebben ingelopen! Anders zou her wel heel zwaar worden. Het zijn niet zo zeer de kilometers die he iedere dag loopt, masr meer het hoogteverschil en het aantal hoogtemeters!! Vooral het stijgen met een rugzak is echt zwaar! Ik denk er ook regelmatig over om een gedeelte terug te sturen, maar omdat het al bijna november us weet je gewoon niet goed hoe koud het gast worden en wat je aan kleren nodig hebt? En nu ga ik echt!

Adios Amigos!

Theo

1. Annegien:
    26 oktober 2016
    Theo, heb je sporttape bij je? Blaren onstaan meestal door wrijving. Afplakken met sporttape vangt dit op. Geen pleisters (verweekt de huid) of second skin of zo gebruiken. Verder zo min mogelijk aan doen, behalve steriel openprikken tegen de pijn. Tot zover pleegzuster bloedwijn ;-)
  2. Jeannette:
    26 oktober 2016
    Dank voor je verhaal en de leuke foto's en zorg goed voor jezelf!
    XX
  3. Joop:
    26 oktober 2016
    Veel sterkte met de blaar, ik denk inderdaad ( tijdelijk ) iets rustiger aan doen.
  4. Margriet Groenenboom:
    26 oktober 2016
    Met jouw doorzettingsvermogen overwin een blaar ook wel!
    Even rustig aan!
  5. Jan-Wolter:
    26 oktober 2016
    Je maakt mooie foto's, je ziet er goed uit!
    Ontdek ook een verborgen talent: verhalen schrijven, leuk en boeiend.
    Het gaat je goed!
  6. Francien:
    26 oktober 2016
    Daar sluit ik me bij aan Theo je bent een geboren schrijver,.heel veel sterkte met je voeten en op naar de volgende ervaringen!
    Mooi dat je je moment met aly met ons hebt gedeeld.
    Goeie reis en interessante mensen op je verdere pad!
  7. Cees:
    26 oktober 2016
    Theo sterkte met de blaar. Hopelijk gaat hetbgeen roet in het eten gooien. Ik zal voor je duimen.
    Gr cees
  8. Anita Kuppens:
    26 oktober 2016
    Theo ik lees je verhalen met veel plezier !
    Je hebt al veel goede tips voor je blaren , dus dat gaat goed komen .
  9. Liesbeth verkade:
    26 oktober 2016
    succes! Tapen is inderdaad een goede oplossing. Zorg er wel voor dat er geen plooien in de tape komen. Anders is het middel erger dan de kwaal.
    Ben ontzettend jaloers op je. Had ook naar Santiago willen lopen, maar de omstandigheden lieten dit niet toe. Buen camino.
  10. Martin en Ciska:
    Hallo Theo,
    Goed kijken naar de inhoud van je rugzak en inderdaad wat terug sturen, als hij te zwaar is...
    Balen van je blaar...
    Hopelijk geneest hij snel en ben je ook van je bultjes af.
    We kijken uit, naar je volgende verhaal!
    Hopelijk heb je weer snel nieuwe wandelvrienden gemaakt.
    T is fijn om je verhaal en verdriet te delen.
  11. Jenny van dijke:
    27 oktober 2016
    Theo toch dat is schrikken zo n mug! En dan je blaar, zorg goed voor jezelf en WB je schrijftalent, fantastisch! We genieten! Liefs
  12. Madeleine:
    27 oktober 2016
    Wat mooi om een beetje met jou op reis genomen te worden.
    Zorg goed voor jezelf. Groetjesss
  13. Marina:
    28 oktober 2016
    Ha Theo,
    Sporttape is altijd goed om blaren af te plakken als je loopt. Je kunt misschien op de site van de vierdaagse kijken daar staan vast tips.
    Succes en fijn dat je er zo van geniet. Mensen zijn vaak erg open en vertellen hun echte verhaal als je ze tegenkomt op deze route. Mooi mee te mogen maken Theo en dit te kunnen ontvangen.
    Succes.