Als alles goed blijft gaan is het vanaf morgen nog 3 dagen naar .........

17 november 2016 - Palas De Rei, Spanje

Santiago de Compostella. Toen ikvanmiddag stopte om een uur of 4 stond er een Santiagopaal met daarop 74,8 km tot aan Santiago. Even voor alle duidelijkheid, want ik heb het blijkbaar niet goed uitgelegd. Ik loop zondag tot vlak voor Santiago en doe maaandagmorgen het laatste stukje, zodat ik bijtijds in Santiago ben voor de ochtendmis can 11.00 uur. Onze Thomas zal dan dinsdag net na de middag in Santiago zijn en dan vertrekken we woensdagmorgen samen richting Muxia en Finisterre. Kan ik ook even een dagje uitrusten want ik merk dat ik een beetje moe begin te worden. En als alles tegenzit de komende dagen, met het weer of wat dan ook, dan heb ik mooi een dagje speling. We lopen dan samen 5 dagen richting de Atlantische kust en we zulken op Cap Finisterre gezamenlijk een gedeelte van de as van Aly uitstrooien.  Op 28 november vliegen we samen terug naar Amsterdam. Wat zal dat weer wennen zijn om weer thuis te zijn en opeens weerachter mijn bureau te zitten! Ik moet er nu nog even niet aan denken!

De avondmis met het Gregoriaans gezang in Samos was mooi en de omweg meer dan waard. Dit is een van de grotere kloosters in Europa en er wonen momenteel slechts.............. 8 monniken. Ongelofelijk toch? Ik heb eerst een rondleiding gehad en alles zag eet ook nog eens zeer goed onderhouden uit ook! Hoe ze dat allemaal voor elkaar krijgen is mij een raadsel. We lopen nu al weee een paar sagen door Galicië en ik vind dit persoonlijk echt een hele mooie en ook erg groene streek van Spanje. Deze morgen liep ik eerst boven de wolken en even later de rest van de ochtend in de mist. Ook weer een mooie ervaring en vele malen beter dan  de tegen die men opgegeven had.  Vanmorgen appte James dat het voor zijn gevoel geen goedsollicitatiegesprek was geweest, dus hij was volop verder aan get zoeken, maar niet lang daarna appte hij dat zijn gevoel blijkbaar niets zegt want ............ hij was aangenomen! Starten op 28 november in Berlijn. Helemaal blij en meteen stop Camino en verhuizing voorbereiden etc.

Verder geeft het heel wat dubbele gevoelens om de kilometers steeds minder te zien worden en Santiago steeds dichterbij te zien komen. Santiago was natuurlijk al die weken en stappen het doel can deze tocht masr wat zak get apart zijn om daar na 35 dagen eindelijk te staan! Zal ik me emotioneel voelen of juist niet, of voel ik helemaal niets, of is er blijheid? Ik heb nu nog geen idee, we gaan get zien en ik zal het met jullie delen. Een ding is zeker, ik ben er wel benieuwd naar! Verder is get zaak om mijn gedachten niet te veel aan het woord te laten en zoveel mogelijk in het Nu te blijven en gewoon de ene voet voor de andere te blijven zetten, dan kom ik ervanzelf! Het is wel heel leuk om de laatste dagen steeds weer mensen te ontmoeten die ik al 2,3 of sommigen 4 weken geleden voor het laatst gezien had.

Tot slot wil ik hier graag van de gelegenheid gebruik maken om iedereen die deze reis mede mogelijk hebben gemaakt, door thuis een oogje in het zeil te houden, regelmatig te koken, Lennard eens voor het eten te vragen, mijn cliënten te woord willen staan tijdens mijn lange afwezigheid etc etc etc Vanuit de grond van mijn Hart: Heel erg bedankt allemaal!!

Adios en tot de volgende keer maar weer!

Theo Walker

1. Annegien:
    17 november 2016
    Ha Theo, wat ben je toch een trouwe schrijver!
  2. Bert:
    17 november 2016
    Wat leuk dat je ons zo goed op de hoogte hebt gehouden.
    Kom op, dat laatste stuk gaat zeker lukken.
    Het is ook weer leuk om thuis iedereen te spreken. Ik ben in elk geval heel benieuwd .
    Succes het laatste stukkie.
  3. Paul:
    17 november 2016
    Theo, nu ben ik benieuwd naar je diepere ervaringen. Heeft deze reis gebracht wat je er van gehoopt had? Zijn er nog vragen onbeantwoord gebleven en zo ja, kun je er nu dan mee leven? Kortom tijd voor een goed gesprek als je terug bent. Hou je haaks en een goede tijd met Thomas.
  4. Martin en Ciska:
    18 november 2016
    Laatste loodjes wegen t zwaarst zeggen ze...ik hoop dat t dit keer niet zo is...en zo te horen, valt t mee en geniet je nog volop.
    Leuk om oude bekende weer terug te zien, die je een aaantal weken geleden hebt ontmoet!!
  5. Margriet Groenenboom:
    18 november 2016
    Weten zeker dat je zonder moeite de eindstreep haalt!
  6. Robert Cappetti:
    18 november 2016
    Succes met de laatste kilometers. Als je dit bericht leest heb je waarschijnlijk alweer een derde van de nog te lopen afstand gelopen :)
  7. Jeannette:
    SUCCES!
    XX
  8. Myrene:
    18 november 2016
    Keep going Theo.En let it be.;-)
  9. Toos en Jan:
    18 november 2016
    Ongelofelijk sterk ben je Theo, zo dicht bij je doel! Fijn, dat we je mochten volgen op je reis en dat je straks met Thomas het laatste stuk( uitstrooien) samen doet! Lieve groet
  10. Dick en Joke:
    18 november 2016
    Wij genieten enorm van je trouwe verslagen. Heel veel succes met het laatste traject en fijn dat je dat samen met Thomas mag doen. Top
  11. Cees:
    18 november 2016
    Zet hem op theo, geniet nog van de laatste dagen!
  12. Hans:
    Dear Theo
    Amazing that you are so close to Santiago: Congratulations.
    I hope that arriving in Santiago and attending the Pilgrim's Mass will be special for you. Even if it is different from what you expect, your whole journey was special in so many ways and I am thankful that I got to know you and was privileged to share a part of the way with you.
    Wishing you well and Buen Camino.
    Hans
  13. Kees Brinkman:
    18 november 2016
    Wat mooi dat het klooster in Samos te bezichtigen en het gezang te beluisteren was! Het is nu aftellen geblazen, hoewel iedere kilometer moet je wel doen.
    Buen camino!
  14. Thé en Trudy:
    Lieve Theo,
    hoewel het einde van deze voettocht in zicht is, betekent het een nieuw begin zo dadelijk als je thuis komt. deze reis heeft onuitwisbare sporen nagelaten en je hebt tijdens het lopen zoveel kunnen transformeren en verdriet is op een of andere manier milder en wellicht lichter omdat Aly je trouwe metgezel was op dit deel van je levensreis en je alle kans hebt gekregen om het in de cellen te laten neerdalen. Dat doet de natuur, het lopen en alle andere aspecten van het gebeuren die voor die leegte zorgen in je geest en je ziel!
    wat fijn dat Thomas komt om het zo mooi samen af te sluiten!
    liefs van ons beiden Thé en Trudy
  15. Annegien:
    19 november 2016
    Goede aankomst, Theo!!
  16. Gerard:
    20 november 2016
    Hoi TW,

Bijzonder om met je mee te lezen hoe het einde in zicht komt en te beseffen dat ook dit einde een nieuw begin zal zijn. Ik wens je een indrukwekkend slot van deze (meer dan) wandelervaring.

Grote groet,
    Gerard